18 Mart 2014 Salı

Tesettürlü Kadının Gardırobunda Olması Gerekenler

Merhabalar.




Çok klasik şeyler söylemek istemiyorum şu parçayı mutlaka şunla giy veya bu renk ile bundan başka renk giyilmez gibi şeyler demem.

Nasıl hiçbirimiz bir diğerimize benzemiyorsak gardıroplarımız da öyle. Her biri birbirinden farklı. Hatta son zamanlarda bütün tesettürlü kadınlar tek tip giyinmeye başladıkça keşke çok çok daha farklı olsa diyorum. Bu farklar güzel ama en çok ihtiyacımız olan, en zor zamanlarda elimizin gittiği parçalar da mevcut.

Gardıroplarımızın bir başlangıç, gelişme ve sonuç evreleri varsa bu listedekiler başlangıç evresinde çoktan almamız gerekenler.

1- Siyah Şal:

Zaten herkesin dolabında siyah ipek bir şal vardır. Her kullandığımda bu şal olmasa ne yaparım diye düşündüğüm, 1500 kere örtülmekten canı çıkmış siyah şallarım var. 

Gündüz ya da gece farketmez birçok takımla çok rahat kullanabileceğiniz, sizi ne örteyim derdinden kurtaran her daim cool'luğun dibine vurduran bir şal siyah şal. Ama ipek olmasının altını çiziyorum. İpek şalın verdiği duruşu, yerinde parlaklığı diğer şalların vermesi çok zor. 

İpek şallarınızın uzun ömürlü olmasını istiyorsanız da en garanti yol kuru temizleme. Bunu söylemeden geçemeyeceğim çünkü kaynar suyla yıkanmış, arkasından ağlanan çok ipek şal gördü bu gözler. Her ne kadar aşağıdaki fotoyu beğenmesem de malum görsel kıtlığı var. Eli yüzü düzgün örtülmüş bir bunu buldum. Kahverengi bone ne allasen ya. 


Siyah İpek Şal: ARMİNE Fotoğraf: Modanisa

2- Siyah Bone:

Şaldan bahsetmişken boneden de bahsetmek istiyorum. Buna ne gerek var zaten herkes siyah bone kullanıyor diyenler olabilir ama herkesin kullanmadığını görenler bana hak verecek. Bonede karşıdaki insanı intihara sürükleyen saten bonelerden başlayayım. Kim çıkardı bu saten boneleri Allah aşkına? Hele gündüz gündüz içerden parlayan saten boneleri görünce bileklerimi kesmek istiyorum. Harakiri yapmak için sebep ver deseler Behzat Ç.deki Meliha'nın şu fotosunu gösteririm. Şunu bize nasıl reva gördünüz ya?


Siyah bone dolabın olmazsa olmazı orası tamam zaten. Peki beyaz bone? İlkokul 5'i bitirince karneyi aldığı gibi koştura koştura kapanan biri olarak ortaokul yıllarımın utanç kaynağı beyaz dantelli boneler. Beyaz dantelli boneli fotolarımın hepsini yakmak kalan küllerini de gömmek istiyorum. Dantelsiz olmak şartıyla açık renk şalların, eşarpların altına beyaz bone kullanabilir. Ama benim tercihim genelde siyahtan yana.

3- Ferace:

Bu başlık altında siyah küçük elbise arayan varsa boşuna aramasın.

Tesettürlü kadının siyah küçük elbisesi feracesidir. Çok büyük laf oldu bu ya adhashdkajs. Neyse en çok kullanacağınız kesimi, kumaşı, modeli vs deneye deneye ideal feracenizi bulun ve ona sıkı sıkı sarılın. O sizin kurtarıcınız. Eve aniden misafir mi geldi, bakkala çakkala mı gideceksiniz, pizza söylediniz ve evde kapıya bakacak erkek mi yok, namaz kılacaksınız ama kıyafetiniz mi uygun değil heemeeeeen feracenizi üzerinize geçirin ve keyfinize bakın. Bu gibi durumlarda kullanmak için ve yaz aylarında dışarıda giymek için en az iki ayrı feraceniz olursa daha rahat edersiniz.

Yalnız bu çok sık giyeceğiniz feracelerde önemli olan güzel seçim yapmanız. Çok rüküş, kalitesiz ve alakasız aksesuarlı feraceler var. Hatta güzel feracelerin sayısı bu tasarımcı katliamına uğramış feracelerin yüzde 1'i kadar ancak var. Her Allah'ın günü berbat bir şey giymeyi kimse istemez o nedenle araştırın, güvendiğiniz kişilerden yardım alın.

Yazın en sıcak zamanlarında giyildiğinden dolayı size tavsiyem polyesterden uzak durun. Medine ipeği gibi nefes alan kumaşlar ile daha rahat edersiniz.











Abaya by Almotahajiba

4-Maxi Elbise:

Bir adet yazlık kumaştan bir adet de kışlık kumaştan beğendiğiniz modelde maxi elbise ile başlangıcı yapın ve imkan buldukça sayılarını arttırın. 


Çağla Yeşili Maxi elbise Kuaybe Gider : 279.00 TL


5-Trençkot:

Fonksiyonel bir gardırobumuz olsun istiyorsak bir adet camel ardından bir adet siyah/lacivert trençkota yer ayırmalıyız. Burda önemli husus trençkotların çok modelli değil klasik parçalar olması. Evet şu bildiğimiz klasik Burberry trençkotlarından bahsediyorum.


Camel Trençkot Mango: 169.99 TL

6- Siyah Tunik/ Siyah Gömlek Elbise:

Bizim yıllardır giydiğimiz tunikler/gömlek elbiselerden bu sezon bolca göreceğiz. Çeşit çeşit renkli, desenlilerinden önce dolaba ilk alınması gereken tunik siyah, düz , klasik tunik. Tabi pantolon giyenlerimiz için. 


Siyah Tunik Kuaybe Gider 179.00 TL

7-Denim Gömlek:

Özellikle floral ve etnik desenli eteklerle güzel  kombinasyonlar oluşturmaya fırsat tanıyan denim gömlekler birden çok parça ile farklı görüntüler elde edebilmemizi sağlıyor. Bu fonksiyonel özelliğinden dolayı dolabımızın olmazsa olmazlarından. Eğer etek giymiyorsanız bunun yerine denim tunik edinebilirsiniz.


Denim Gömlek Zara 89.95 TL

8- Siyah Maxi Etek:

Etek giymeyen, pantolondan vazgeçemiyorum diyenler dahil her tesettürlü kadının dolabında olması gereken bir parça da siyah maxi etek. Kalem, volanlı, belden büzgülü vs farketmez vücut yapınıza uygun olanı seçin. Bir tane alınca nasılsa gerisi gelir ashdgsah.

Ulyana'nın son koleksiyonları beni hayal kırıklığına uğratsa da şu görüntü için uzun süre umudumu kaybetmeyeceğim.




9- Deri Ceket:

Kim giyerse giysin havasını değiştirecek, coolluğun kitabını yazan adamların demirbaşı deri ceketlerin kesinlikle hastasıyım. Doğru deri ceket seçimi ve doğru kombinasyon önemli.


Deri Ceket Mango: 579,99 TL


Deri ceket Zara 199,95 TL


Deri Ceket Zara:  469.95 TL

10- Blazer Ceket:

İşe giderken, alışverişe çıkarken, akşam yemeğe, konsere vs giderken içine giyeceklerinize ayak uyduran blazer ceket zor günlerinizde imdadınıza yetişir. 



Blazer Ceket Mango: 199,99 TL 139,99 TL

11- Siyah Topuklu Ayakkabı:

Her gardırobun temel adamı. Acil zamanların kurtarıcısı. O sırada ihtiyacınız olmasa bile gün gelir işiniz düşer o nedenle güzel bir siyah topuklu ayakkabı bulduğunuzda alın. Çünkü arayınca bu bile bulunmuyor. Rugan ayakkabıları sevmediğim için buraya siyah rugan bir ayakkabı koymadım. Benim tercihim deri stilettolardan yana.


Deri Stiletto Zara: 220,00 TL

12- Jean Pantolon ve Klasik Siyah Pantolon:

Vücut tipimize uygun iyi kesim bir jean'imiz ve klasik siyah pantolonumuz da varsa gardırobumuzun demirbaşları tamam demektir. Bunlardan sonra özgürce alışveriş yapabiliriz.


İspanyol Paça Jean pantolon Twist: 169,00 TL


Şimdilik bu kadar..

Yeni yazılarda görüşmek üzere..


21 yorum:

  1. Cok iyi bir yazi olmus gercekten tesetturlu birinin ihtiyaclarini cok iyi belirlemissiniz.yalniz ben siyahi kisin ve sonbaharda kullaniyorum yazin sadece feracede siyahi kullaniyorum.genelde kap tunik giyen biriyim.kisin tesettur magazalari disindaki yerlerden de en azindan dizime kadar gelen trenckot vs. Bulabiliyorum ama yazin yine kayra armine Mecbur kaliyoruz etekte giymedigim icin.ve hala en en basit kot tunigi bile nasil bunu daha goz alici yapabilirim diye orasina burasima taslar dorekumaslar ekleme derdindeler:) tesettur kitligi olan bi yerde yasadgm icin fazla secenegm de yok. Yazin ne giymeliyiz ne bulursak kacirmamaliyiz?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim:) Haklısınız basic bir tunik bulmak bile imkansızlaşıyor bazen. İlkbahar-yaz için bir yazı yazmayı düşünüyordum bu yorum beni daha hızlı olmam konusunda teşvik etti. Bu hafta içinde sezondaki parçalardan örneklerle bir yazı yazarım:) Tasarımcılar ve mağazalar ürünleri yeniledikçe ben de postu yenilerim artık:)

      Sil
    2. Bu yazıya tekrar yorum yazılınca farkettim sizin beklediğiniz yazıyı yazamamışım :( Maalesef yaz da geçti. Geç olacak ama etek giymediğiniz için yazın pantolon üzeri nefes alan tunikler, uzun kollu maxi elbiseler, ince kumaşlı kaplar, iki sezondur çok revaçta olan kimonolar tercih edebilirsiniz. Renk olarak tabi ister soft renkler, ister canlı renkler kullanın yaz mevsiminin kaldırmayacağı renk yok :)
      Bu sefer sözü veriyorum kış için yazacağım. Ama sezon bizde çok bölük pörçük paşlıyor maalesef. O nedenle herkesin koleksiyonlarını tamamlamasını bekliyorum.

      Ör:

      http://instagram.com/p/pnY260Efv9/

      http://instagram.com/p/pbrxQMkfiR/

      Sil
  2. Güzel bir derleme olmuş:) Siyah her zaman kurtarıcı dediğiniz gibi. Her parçadan bir adet siyah lazım. Bir de benim gibi kottan vazgeçemeyenler için larcivert şal şart, üzerine ne giyerseniz giyin, kotla kombinlediğiniz için larcivert kurtarıyor ;) Henüz çok uzun şeyler giyemediğim için feracede tereddüt ediyordum ama gerekliliğini anladım artık ve hemen sipariş ettim minel aşkın feracesi , bakalım, umarım kullanabilirim :) Bir de ben ipek şal tercihinizi merak ettim, hangi markayı önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah en büyük kurtarıcı gerçekten ama benim için de iki senedir lacivert aynı şekilde kurtarıcı. İpek şalda İpekevi, Armanda ve Armine kullanıyorum. Üçünün de renk yelpazesi geniş ve kalitesinden memnunum tavsiye ederim:)

      Sil
    2. Armandanın kumaşı çok sert geldi bana, önü çok sivri olunca kullanamadım :S Armine ve İpekevi nasıl Armandaya göre kumaş açısından? İpekevinin duruşu hoşuma gitti gördüğüm kişilerde ama henüz almadım.

      Sil
    3. Açıkçası ben çok fark görmedim. Armine, İpekevi ve Aker belki daha yumuşak gelebilir. Hepsinin satıldığı bir mağazada test etmek lazım:) İpekevi'nin de düz renk şalları normal fakat desenli bir şalını aldım geçenlerde muhtemelen desen kaynaklı çok sert geldi dokusu.

      Sil
  3. Sizin sitesinizi yeni keşfettim ve dehşet bir şey yaa:)) Bayıldım ya.MÜKEMEL :) Bu yazıyı çook beğendim ama size deri ceketle nasıl bir kombinasyon olur. birde siyah ucu üçgen olan nasıl bir topuklu??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size derken size bir soru sorabilir miyim demek istedim kusura bakmayınn

      Sil
    2. Est. beğenmenize çok sevindim:) Stilettolar sivri burunlu, sivri topuklu ve platformsuz ayakkabılar. Bu nedenle çok rahat ayakkabılar olduğunu söyleyemeyeceğim ama siyah ve nude sizi topuklu ayakkabı seçimlerinde oldukça rahatlatır.

      Deri ceketle yapılacak kombinasyonlar için de etek ve elbise ile yapılacak olanları tercih edebilirsiniz. Pantolon+ tuniğe göre uygulaması daha kolay olur. Uygun deri botlar veya stilettolar ile çok şık olabilirsiniz.

      http://tr.pinterest.com/pin/139259813450361105/

      http://tr.pinterest.com/pin/139259813447835141/

      http://tr.pinterest.com/pin/139259813450441864/

      Sil
  4. vay canına ya işte bunu arıyordum :) dizi kıyafeti filan umrumda degil ama bu tür yazıların hastasıyım.
    bir de çok eğlendim okurken elinize sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah ben de bunlara böyle yorumlar gelince çok mutlu oluyorum sizin de yorum yapan ellerinize sağlık ajdhasjk

      Sil
  5. Çok güzel bi paylaşım olmuş. Ben de Şal marketi diye bi siteden armanda ipek şal aldım. Yalnız şala alışık olmadığımdan mı ne kumaşı sert ve kulaklarımda hışırtı yapıyor. Size de ilk başta öyle geldi mi? Ürün orjinal mi diye şüpheye de düştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İlk başta öyle hissediliyor ama markadan markaya da fark ediyor. Mesela Aker bana daha yumuşak gelir. Ama kullandıkça daha doğrusu ütüledikçe şal orjinal dokusunu kaybetmeye başlıyor. Buhar maalesef yumuşatıyor. Bir süre sonra istediğiniz kıvama gelir:)

      Sil
  6. Kardeşim Nur suresi 31. Ayette ayaklarınızı yere vurarak yurumeyiniz yazıyor. Bu durumda topuklu ayakkabı giymek günahtır. Eğer gerçekten tesettürlü ise bir insan en az dikkat çekeceği şeyleri giyer. Peygamber efendimizin (sav) bile iki üç çeşit kıyafeti varken bize çeşit çeşit gömlekler ceketler giymek düşmez. Giyinilirse bile sadece hanımlar arasında giyilir. Zaten tesettürlü bayan Ahzab 59 da yazdığı gibi dış kıyafetini üzerine alır. Dış kıyafetten feraceyi anlamalıyız ve tesettürlü kadının temel kıyafeti vücuduna oturup vücut hatlarını belli etmeyen ferace olacaktır. "Kadınlardan erkeklere benzeyenlerle; erkeklerden kadınlara benzeyenler bizden değildir." hadisini göz önüne alarak vücuda oturan pantolon hiçbir şekilde giyilmemeli, giyiliyorsa en bolu giyilmelidir. Kadınlar alışverişi sever biliriz. Eğer kıyafet almayı seviyorsa hanımlarin bulunduğu yerlerde giyebilecegi iç kıyafet almalıdır. Ayrıca dinimizce yasak olan israftan kaçınmalı, ekmek almaya tek kuruşu olmayıp bu uğurda canlarını verenleri düşünmeliyiz. İpek şala 50 60 TL vereceğine normal alır 20 TL verirsin, maddi durumun iyiyse geri kalan parayı da sadaka verirsin kardeşim. Bir pantolona 200 TL vermek yerine 30 40 TL verir. Aynı modelin markasizini alır. Tesettürlü hanım budur kardeşim. Allah rızası için yapar ne yapıyorsa, insanlara güzel gözükmek için değil. Allah'a emanet olun. Selametle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bende yazacaktım siz yazmışsınız. Bir bayanın gardrobunda dışarıda giyeceği şeyler için söylüyorum bol bir ferace büyük bir şal veyahut eşarp bone ve çok dikkat çekmeyen yürürken ses çıkarmayan bir ayakkabı. Elbette bunlar koyu olmalı ki bedeni düzgün bri şekilde örtsün. Ama tabi ki evinde hemcinslerinle otururken renkli süslü püslü giyersin yani. Ben evimde açıkken ne giyiyorsam onları giyiyorum hala. Ama dışarı çıkarken hop hemen feracem örtüm.

      Sil
    2. Tam bende yazacaktım siz yazmışsınız. Bir bayanın gardrobunda dışarıda giyeceği şeyler için söylüyorum bol bir ferace büyük bir şal veyahut eşarp bone ve çok dikkat çekmeyen yürürken ses çıkarmayan bir ayakkabı. Elbette bunlar koyu olmalı ki bedeni düzgün bri şekilde örtsün. Ama tabi ki evinde hemcinslerinle otururken renkli süslü püslü giyersin yani. Ben evimde açıkken ne giyiyorsam onları giyiyorum hala. Ama dışarı çıkarken hop hemen feracem örtüm.

      Sil
    3. Tam bende yazacaktım siz yazmışsınız. Bir bayanın gardrobunda dışarıda giyeceği şeyler için söylüyorum bol bir ferace büyük bir şal veyahut eşarp bone ve çok dikkat çekmeyen yürürken ses çıkarmayan bir ayakkabı. Elbette bunlar koyu olmalı ki bedeni düzgün bri şekilde örtsün. Ama tabi ki evinde hemcinslerinle otururken renkli süslü püslü giyersin yani. Ben evimde açıkken ne giyiyorsam onları giyiyorum hala. Ama dışarı çıkarken hop hemen feracem örtüm.

      Sil
  7. gorunus icin kapanmayin burdakilerin cogu gereksiz ve asiri pahali. dinimiz bunu emretmiyor

    YanıtlaSil