4 Kasım 2012 Pazar

Dünyanın En Güzel Peelingi: Dermalogica Daily Microfoliant

     Dermalogica'nın günlük peelingi Daily Microfoliant tüm dünyada en çok tercih edilen ve beğenilen peeling ürünlerinden biri. Özellikle fondöten ya da pudra kullanan kadınların mutlaka peeling yapması gerektiğini düşünüyorum. Pudranın pürüzlü bir cilt üzerindeki görüntüsünden daha kötü bir şey olamaz.
     
     Daily Microfoliant'ın içindeki yıldız madde pirinç kepeği. Hikayesi ise gayet enteresan. Uzakdoğu'da pirinç tarlalarında çalışan kadınlar, su olmadığı için yıkadıkları pirinçlerin sularıyla banyo yaparlarmış. Güneşin bağrında çalıştıkları için kavrulacaklarına günden güne daha da beyazlıyorlarmış. Dermalogica'nın kurucularından Jane Wurwand bu bilgilerin üzerine bir de Hindistan gezilerinde kadınların beyazlamak için pirinç tozu kullandığını öğrenince bunun üzerinde çalışmaya başlıyor ve sonuçta karşımıza Daily Microfoliant çıkıyor.

     Diğer peelinglerden farklı olarak pirinç bazlı enzim toz içeriyor. Kullanmadan önce nemli ellerinize bir çay kaşığı kadar toz döküp bir miktar suyla köpürterek krem haline getiriyorsunuz. Çünkü toz su ile temas ettiğinde aktifleşiyor. Göz çevresini koruyarak dairesel hareketlerle 1 dakika kadar yüzünüze uygulayıp duruluyorsunuz. Partiküllü bir yapıya sahip olmadığı için diğer peelingler gibi yüzünüzü çizmiyor, her gün kullanmanıza rağmen cildinizi tahriş etmiyor. Papain, salisilik asit ve pirinç enzimleri ölü derileri mikro düzeyde temizlerken cildi yumuşatıp aydınlatıyor. Aspergillus, greyfurt ve meyankökü'nden oluşan cilt aydınlatıcı kompleks ton farklılıklarını dengelemeye yardımcı olur. Yeşil çay, ginkgo ve kolloidal yulaftan oluşan karışım cildi sakinleştirip daha temiz bir cilt sağlıyor.
   
   
     Maksimum etki için uyumadan önce uygulayın ve sonrasında nemlendiricinizi sürmeyi unutmayın. Temiz bir cildiniz olduğu için nemlendiriciden maksimum fayda sağlarsınız. Güneşe çıkmadan önce uygulayacaksanız diğer peelinglerde olduğu gibi güneş kremi sürmenizi tavsiye ederim. Böylece cildiniz hassasken güneş ışınlarının leke bırakmasını engellemiş olursunuz.

     Eczacı olduğum için içindeki maddelerden kısaca bahsetmeden geçmeyeyim:) Pirinç kepeğinden elde edilen fitik asit ciltte renk koyulaşmasına neden olan triosinazı ortadan kaldırır, antioksidan ve enflamasyon giderici özelliktedir. Papain, Carica Papaya'dan elde edilen ve kahverengi leke tedavisinde kullanılan proteolitik bir enzimdir. Hepimizin Aspirin'den yakından tanıdığı Salisilik asit ise cilt bakım ürünlerinin de vazgeçilmez etken maddesidir. Topikal keratolitik bir ajandır. Cilt dokusunu kalınlaştırır, kollajen üretimini ve bariyer fonksiyonlarını arttırır. Akne tedavisinde sık kullanılır. Yeşil çay mucize bir bitki belki bir gün sadece onunla alakalı bir post hazırlarım. Antioksidandır ve yaşlanmayı geciktiricidir. Cildi UV ışınlarının zararlarından korur ve cilde canlılık kazandırır.

    Sonradan Eklenen Not: Blogun en çok tıklanan yazıların biri de bu yazı. Özellikle maillerde akneye iyi gelir mi diye soruluyor. Bu ürün akne için üretilmiş bir ürün değil. Size peeling için vaad ettiklerini yapıyor. Akne çok derin bir konu. Ciddi akne problemlerinde herhangi bir ürün kullanmadan mutlaka bir cilt doktoruna görünün. İhmal etmeyin.



   
    

15 yorum:

  1. katılıyorum :) Fiyatı biraz tuzlu olsa da bu konuda en iyisi dermalogica :) bir de 5-6 rahatlıkla kullanıyorum ben birini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayneen keşke kampanyası falan olsa ama olmuyormuş hiç

      Sil
  2. merhaba! bu ürünü akneli ciltlerde kullanabilir miyiz? aknelere faydası olur mu? aknelerim tek tek nadiren çıkıyor ama uzun süre kalıyor, bitince de iz bırakıyor :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Akneye faydalı olup olmayacağı akne nedeninize göre değişir. Olabilir de olmayabilir de. Önemli olan akne tipinizi ve nedenini belirlemek. Leke tedavisi için eczaneden alacağınız ve izotretinoin ile akne tedavisi sonrasında da kullanılan doku iyileşmesini sağlayacak ürünler almanızı öneririm. contractubex jel gibi. Akneden sonra başlayıp, düzenli kullandığınız takdirde leke sorununuzu çözersiniz.

      Sil
  3. Merhaba,
    Dermalogica daily microfoliantı araştırırken blogunuzu buldum. Ürünü çok güzel tanıtmışsınız. Bu ürünle ilgili bir sorum olacak: Bu ürünü kullanırken ayrıca cilt temizleyiciye gerek var mı? Ben gerek olmadığını düşünüyorum, fakat üzerinde cildi temizledikten sonra kullanın yazıyor. Bugün aldım. Henüz kullanmadım. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Peelinglerden maksimum fayda sağlamak istiyorsanız mutlaka temiz cilde uygulayın. Özellikle banyo sonrası cilt temizlenir, su buharı ile gözenekler açılır. Cildiniz peeling uygulamaya hazır hale gelir. Özellikle bir temizleyici gerekir mi diyorsanız zaten günlük hayatta mutlaka bir temizleyiciniz olmalı. Aynı temizleyiciyi peelingten önce kullanabilirsiniz. Peelingten sonra da nemlendiricinizi kullanırsanız işlem tamam hayırlı uğurlu olsun umarım seversiniz. Ben Microfoliant'ın en çok içerisinde tanecikler olmamasını seviyorum. Yani cildinizi tahriş etmiyor ve diğer peelingler gibi haftada 2-3 gün değil her gün kullanabiliyorsunuz. Yakın zamanda vakit bulabilirsem bir temizleyici bir de aydınlatıcı/beyazlatıcı maske ile alakalı düşüncelerimi de yazacağım. Onlar da kendş alanlarında favorilerim:)

      Sil
    2. Biraz geç oldu ama bahsettiğiniz maske ve temizleyici yazısını uazdınız mı? Bloğunuzu yeni gördüm ve maskeyi merak ediyorum.

      Sil
  4. Hızlı cevabınız için teşekkür ederim. Fondaten, pudra, allık, vb. kullanmıyorum. Hergün normalde temizleyici ile cildimi temizliyorum. Dermalogica nın bu ürünü derinlemesine bir temizlik yaptığı için ayrıca temizleyiciye gerek yok diye düşünmüştüm.
    La roche posay ın temizleyicisini kullanıyordum, yeni bitti. Dermalogica yı alınca yeni bir temizleyici almadım.
    Bana önerebileceğiniz bir temizleyici var mı? Cildim karma ve hassas.
    İyi günler, iyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben Benev Pearl Facial Cleanser kullanıyorum. Cildi kurutmadan temizliyor ve göz çevresinin temizliğinde de kullanıldığı için ben çok memnunum. Gözüm kapalı tavsiye ederim memnun kalırsınız umarım siz de. Size de iyi günler, iyi çalışmalar..

      Sil
  5. Merhaba yaklasik bir yildir akne tedavisi goruyirum suan sadece nilera okyanus ve gunes kremi kullaniyorum tonik olarakda gul suyu haftada bir peeling yapmak istiyorum doktorum serkis baris belki adini duymus sunuzdur kendisi bu tur seyleri cok gereksiz buluyor yuzumde hala siyah noktalar var ama senin yuzun bu diyor peeling gercekten sart mi pahali olsa dahi iyi gelecek bir urune benziyor aslinda peeling ne kadar onemli onu merak ediyorum. Iyi gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Doktorunuza gitmedim ama ismini duydum :) Roaccutane veya benzeri bir ilaç mı kullandınız ve ilaç tedaviniz bitti mi?

      Sil
  6. Aknilox ve clindox kullandim hatta bu iki ilaci tedavinin.basinda ve sonunda iki kere olmak uzere kullandim son kontrolde gayet iyi cildin var daha neden geliyorsun der gibiydi :) lakin izler ve siyah noktalarim burun cevremde hala var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde uygulayacağımız peelingler siyah nokta veya leke tedavisinde bir fayda sağlamaz. Evde uygulayacağımız peelingler dermalogica ya da bir başka marka aşağı yukarı bize vaat ettiklerini sunar.

      Benim dermalogica tercih etmemin en önemli sebebi her gün kullanılıyor olması ve partiküllü bir yapısı olmaması. Klasik peelingler haftada bir uygulanır ki bu da bana fondöten kullandığım için yeterli gelmiyor.

      Peeling ne kadar gerekli diye sormuşsunuz. Doktorunuzun düşüncesini tam olarak bilmiyorum belki yüksek fiyatlı peelinglere para yatırmayı gereksiz buluyordur. Olabilir. Ama peelingsiz olmaz. Derinin üst tabakasında makyaj kalıntıları ve havanın kiri birikir. Yağlı ve akneye müsait bir cildiniz varsa bu kirler deriyi tıkar ve akne oluşumuna neden olabilir. Onun dışında cildi uyarır, yenilenmesini hızlandırır. Eğer fondöten ve pudra kullanıyorsanız peeling kullanan ciltte ve kullanmayan ciltteki görüntü arasındaki farkı tahmin edebilirsiniz. Ne kadar temizleyici kullanırsak kullanalım peeling olmadan ölü deriyi tamamen temizleyemeyiz.

      Glikolik asitli ürünler kullanabilirsiniz. Ben kullanmadım ama bildiğim kadarıyla DCL'in ürünü güzel. Siyah noktaları da güvenilir bir uzmana gösterip temizletebilirsiniz.

      Sil
  7. Bu aydinlatici ve bilgilendirici bilgilerinizi bizimle paylastiginiz icin cok tesekkur ederim allah razi olsun:) makyaj yapan nadir biriyim karma bir cildim var kullanirsam sadece bu urunu kullanirim siyah noktalari temizlemek icin tekrar doktoruma ve farkli uzmanlarla istisare yapicam tekrar cok tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim asıl:) Önümüzdeki sene kısa eğitimlere katılacağım cilt bakımı, dermokozmetik hakkında. İnşallah merak edilen konuları, markaları yazmayı düşünüyorum ara ara. Geçmiş olsun tekrar iyi akşamlar :)

      Sil